Ingrid Christina

Alla inlägg under februari 2012

Av Ingrid - 29 februari 2012 21:10


Undras vad som finns i det paketet???                        



                                                                      Häftigt många paket och burk med kaffe som nu ska testas :-). Jag har redan druckit en kopp och det var inte illa alls. Det smakar fylligt och gott.  

Jag är ju en Buzzador och då blir man erbjuden att testa olika produkter gratis. Jag har inte anmält mig till så många tester. Men denna gången passade det perfekt. Ene sonen och jag dricker ganska mycket av den gyllene drycken.             


Av Ingrid - 28 februari 2012 21:18

 

Min fina dotter som jobbar på den fina nybyggda restaurangen Onda, vid Aker Brygge i Oslo.

     



Restaurangen består av tre delar; Onda Sea, Onda Asia och Onda Mezzanine. Dottern som är nästan klar som sommelier ansvarar för vindelen. Jag är så glad för hennes skull att det går så bra för henne och har gjort sedan hon flyttade dit för snart 3 år sedan. Duktig och ambitiös har hon alltid varit och började jobba med 3 jobb, sista terminen på gymnasiet. När hon hade slutat skolan så hade hon oftast 2 jobb samtidigt. Till hösten fyller hon 30 år och verkar bli kvar där i Norge.  

         
  När hon flyttade till Oslo ,så hade brodern hennes varit där i nästan 2 år och delat lägenhet har dom gjort mest hela tiden på olika ställen där. Det är bara 1 år och 16 dagar mellan dom och dom har mest jämt haft så bra sammanhållning. I höstas så flyttade sonen och hans sambo till en egen lägenhet.

 
 

Sonen är kock och delar chefsskapet med 2 på Den Godes Café. Jag trivdes så bra på den krogen. Den är okonventionell och trivsam med källare med pub och dom brukar ha olika uppträdanden där. Även en mysig innergård finns och där brukar sonens sambo ha loppis från våren till hösten.

Har ni vägarna till Oslo, så rekommenderar jag varmt både dotterns och sonens krogar. Klicka på den större texten, så kommer du till deras sidor.

2 foton var så små och visas i mindre storlek här.

 

Dottern som lagar mat till mig när jag hälsade på dom förra våren.      

Dottern ringde nyss och har jag tur så kommer hon hem till påsk. Meningenannars är att jag ska åka med sonen dit när han kommer hem imars. Men genom jag fick iväg till tandläkaren och andra extra utgifter, så har jag nog inte råd med det. Kommer hon hem och även sonen, så får jag ju träffa dom ändå  .  

Av Ingrid - 28 februari 2012 01:30


Inleder nya bloggandet med bild på  närbutiken, som funnits här på Frösön i många år. Nu har dom haft utförsäljning där och butiken är stängd. Det har nog haltat med försäljningen och varit påtänkt ett tag att stänga ner den. Jag själv har inte handlat där genom det varit så dyrt. Men trist ändå att för dom som lätt slank in där när mjölken bla. var slut.                                                                                                                     Ni goa gamla läsare av min gamla blogg, som hittat hit, undrar nog varför jag tog en paus och sen startade en ny blogg. Det blev så mycket tjaffsande om den så jag ledsnade.                                                                                                                Dagarna rullar på och så mycket har det ju inte hänt här. I går var sönerna och dottern med hennes kille och jag till äldste sonen och hälsade på i deras nya boendet i radhuset. Det är så trivsamt hus och skönt för barnbarnen      att få bo på backen och ha liten plätt på fram- och baksidan. Kul också att få umgås med 4 av mina 6 barn  




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år


Skapa flashcards