Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Osloungdomarna

Av Ingrid - 28 februari 2012 21:18

 

Min fina dotter som jobbar på den fina nybyggda restaurangen Onda, vid Aker Brygge i Oslo.

     



Restaurangen består av tre delar; Onda Sea, Onda Asia och Onda Mezzanine. Dottern som är nästan klar som sommelier ansvarar för vindelen. Jag är så glad för hennes skull att det går så bra för henne och har gjort sedan hon flyttade dit för snart 3 år sedan. Duktig och ambitiös har hon alltid varit och började jobba med 3 jobb, sista terminen på gymnasiet. När hon hade slutat skolan så hade hon oftast 2 jobb samtidigt. Till hösten fyller hon 30 år och verkar bli kvar där i Norge.  

         
  När hon flyttade till Oslo ,så hade brodern hennes varit där i nästan 2 år och delat lägenhet har dom gjort mest hela tiden på olika ställen där. Det är bara 1 år och 16 dagar mellan dom och dom har mest jämt haft så bra sammanhållning. I höstas så flyttade sonen och hans sambo till en egen lägenhet.

 
 

Sonen är kock och delar chefsskapet med 2 på Den Godes Café. Jag trivdes så bra på den krogen. Den är okonventionell och trivsam med källare med pub och dom brukar ha olika uppträdanden där. Även en mysig innergård finns och där brukar sonens sambo ha loppis från våren till hösten.

Har ni vägarna till Oslo, så rekommenderar jag varmt både dotterns och sonens krogar. Klicka på den större texten, så kommer du till deras sidor.

2 foton var så små och visas i mindre storlek här.

 

Dottern som lagar mat till mig när jag hälsade på dom förra våren.      

Dottern ringde nyss och har jag tur så kommer hon hem till påsk. Meningenannars är att jag ska åka med sonen dit när han kommer hem imars. Men genom jag fick iväg till tandläkaren och andra extra utgifter, så har jag nog inte råd med det. Kommer hon hem och även sonen, så får jag ju träffa dom ändå  .  

 
 
Karin

Karin

29 februari 2012 08:34

Du har en stor skatt i dina barn!
Undrar vad Onda egentligen betyder?
Vet du?

kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

 
helga

helga

29 februari 2012 18:50

Vad roligt att läsaom dina ungdomar... Spännande också med en ny blogg. Jag har passerat Fröson idag faktiskt!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Tomtan

Tomtan

29 februari 2012 19:39

Roligt att de kommer hem! Var ner till Akersbrygge mest varje kväll jag var i Oslo, trevligt ställe!

http://www.entomtastankarochfunderingar.blogspot.com

 
Rigmor

Rigmor

29 februari 2012 20:57

Vilken trevlig blogg!! Hoppas att det kommer att kännas bättre här.
Trevligt med ungdomarna som levt ihop även som vuxna, verkar ha ett spännande arbetsliv också. Men är det inte hårt arbetstempo i krogbranschen?
jodå, det gick väl bra hos doktorn...men jag är ju sån att när jag väl kommer dit så ´tycker jag mest att jag besvärar...Men nu ska höften röntgas och medicinen har ändrats, sen återstår det bara att vänta...
Ha det så gott!!
Kram kram

http://www.paradisetbergamon.blogspot.com

 
Gardenhouse

Gardenhouse

29 februari 2012 20:58

Vad fin blogg du har gjort här!
Tänk vad dina ungdomar ska ha det bra tillsammans i vårt kära grannland :)
Kul att de kommer hem i påsk så ni får träffas ändå, toppen!
Allt gott och väl till dig!
Kram Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
Ingen bild

Katarina

29 februari 2012 21:57

:O) Så fin blogg Ingrid. Vilken fin/häftig resturang din dotter jobbar på. Kram Katarina.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards