Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Sportlov och helg

Av Ingrid - 2 mars 2012 22:01



I går blev det uppstekt kams, pitepalt, till middag. Det ser nog inte så gott ut, men är en av mina älsklingsrätter. I dag så grillade jag hamburgare. Jag har tappat fantasin och lusten med att laga mat. I bland blänker det till och det kan bli något nytt recept jag hittat. 



Nu börjar sportlovet för ungdomarna. Yngste sonen ska jobba på sitt extrajobb och den andre sonen vet jag inte riktigt vad han ska hitta på :-). För hans del så snurrar nog många tankar om vad det ska bli efter skolan slutat. Fortsatt studier direkt eller jobba ett tag. Jag hoppas ju att han pluggar vidare och dit lutar det nog också.



Med   6 ungar så kommer dom ju att sprida ut sig på olika platser och det känns lite gruvsamt. 2 av dom äldre bor här i stan. 2 bor i Oslo och dom hemmaboende kommer nog inte heller att bli kvar här i stan. Jag får väl göra som jag sagt genom åren, sälja allt och skaffa en husbil och åka runt dit jag vill och kan bo utanför dom när andan faller på *S*.

       

Jag står i bostadskö i Göteborg och Uppsala. Göteborg för att ha nämre till Norge och Uppsala för där trivdes jag så gott. Lite busigt känns det att få bestämma helt själv vart bopålarna ska slås ner. Sen om jag stannar här i stan, går ju också.

Eget liv, blir det vilketsom. Livet är nog lite annorlunda för dom som lever i par och som får anpassa sig efter den andre också.



 
 
Anette

Anette

2 mars 2012 23:10

Hej! Tack för tipset ang kommentarinställningen. Nu har jag ändrat så då hoppas jag att du kan kommentera härifrån :-)! Vad spännande med att stå i bostadskö på andra orter. Annars får du som sagt skaffa en husbil - vi trivs jättebra med vår (R)Ulla (även om "hon" bara används sommartid). När barnen är utflugna och vi har vunnit på Lotto ;-) blir det nog en flottare husbil på oss och sedan drar vi söderut.

Trevlig helg! Kram kram

http://eddans.blogspot.com

 
Gardenhouse

Gardenhouse

3 mars 2012 00:22

Så fin du är på kortet med dina ungdomar!
Du har ett så härligt sett att se på livet, inget är omöjligt...
Det blir spännande att se vad du hittar på så småningom. Husbilen är ju heller ingen dum ide ;)
Jag vill ju tro att jag alltid ska bo kvar, vad olika det kan vara... =)
Önskar bästa helgen och lovet,
kram Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
curlingmamman

curlingmamman

3 mars 2012 05:49

Härligt att du har sån inställning till livet :) Min mamma bor i Skåne och har haft 2 stroker senaste året och jag önskar så att hon var flyttbar så jag kunde ta hand om henne.kram

http://blogg.amelia.se/curlingmamman

 
trollmor

trollmor

3 mars 2012 08:25

Vilken kittlande känsla det måste vara att känna sig så fri att bara kunna flytta som man vill. Du är klok som ser möjligheterna med livet.För möjligheterna finns för oss alla utifrån våra förutsättningar. Att inte hamna i offerkoftan som många gör ibland kan jag tycka. Till mina barn har jag alltid präntat in att -Du är själv ansvarig för vad du gör och säger . Du kan aldrig skylla på någon annan .Du kan bara göra det bästa.
Det där med husbilen tycker jag lät som en himla kul ide.
Du har fattat detta med att leva - Önskar dig all lycka med dina planer.
Kramis ewa

http://trollmor.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år


Skapa flashcards