Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Omtänksamma snälla barn

Av Ingrid - 6 mars 2012 00:57


Efter att sonen och dottern slutat jobbet idag, så kom dom hem med den här goda glassen till mig.  Det var inte bara glassen som smälte, utan mammahjärtat över dom snälla barnen. I går mådde jag inte så bra. Hade ont i halsen och allmänt mosig. Ungdomarna fixade maten och pysslade om mig.

Dottern sover över här i natt. I Hon flyttade hemifrån till liten 2:a handslägenhet strax före jul och ibland säger hon sig få sån hemlängtan till oss :-). Yngste sonen extrajobbar på hennes jobb och kul när dom följdes åt hem idag. 

I dag tisdag, så ska jag äntligen klippa mig. I bland blir man som förblindad över hur man ser ut och rätt vad det är så SER man sig i spegeln och förfäras över hårets förfall. 

   
 
curlingmamman

curlingmamman

6 mars 2012 05:31

Vilka gulliga barn du har :) kram och krya på dig

http://blogg.amelia.se/curlingmamman

 
Rigmor

Rigmor

6 mars 2012 07:48

Vilken god glass....!! Det kallas kärlek det!! Jag kan sakna barnen nu när de flytt hemmet allihop, först var tystnaden riktigt skön men nu...och som du skriver...jag har ingen hellre som säger till när jag börjar se förskräcklig ut i skallen! Dom är ju inte alltid så finkänslig, de små liven...Tur nog har jag ju ett barnbarn som går första året på frisörlinjen, så hon brukar sucka, himla lite med ögonen och sen gripa sej en verket.
Ha det så gott och krya på dej!!
Kram kram

http://www.paradisetbergamon.blogspot.com

 
Tomtan

Tomtan

6 mars 2012 18:20

Skönt att bli ompysslad.

http://www.entomtastankarochfunderingar.blogspot.com

 
helga

helga

6 mars 2012 20:06

Vad gott och härligt med glass och familjemys...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år


Skapa flashcards