Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Pastagratäng

Av Ingrid - 6 mars 2012 22:45



I dag tänkte jag skryta lite och det får man ju göra i sin egna blogg :-). Jag hade pasta kvar sen häromdagen och gjorde en pastagratäng med köttfärssås och bechamelsås. I bland blixtrar det till och maten blir lite extra god. Köttfärsen stekte jag med lök, tomater på burk tacosås och olika kryddor. Pastan la jag i botten på formen och sen på med köttfärssåsen och ostsåsen. In i ugn i 225 grader i ca 20 minuter.                                                                          














Jag måste få visa den enorma portionen med marängsviss som sönernas kompis nyss försett sig med :-). Fotat med min mobil och är oskarp ser jag nu.

 




 

Nyklippt idag och jag är så nöjd. Nu fattas det bara lite ny färg och sen känner man sig som ny igen :-).  Jag hittade frissan i höstas här på vår gata och hon fattade direkt hur jag ville ha det. Fotat av mig själv och det är inte det lättaste att göra.     

 
 
maidi

maidi

7 mars 2012 01:19

Nej men nu blir ju jag hungrig när jag sitter här mitt i natten och ser dina smarriga bilder.
Finfin blev du i håret också. Så skulle jag också vilja ha det men jag har ett självfall som krullar till sig lite här och där så det ligger aldrig som jag vill..

Kram Maidi

http://www.svartairisen.blogspot.com

 
trollmor

trollmor

7 mars 2012 10:28

Kan bara företställa mig hur gott det smakar.
Härligt med en frissa som fattar. Jag har haft otur nu sista gångerna med min. Nu ska jag boka in mig på onsdagar då hon är ledig för då får jag hon som jag gillar.

http://trollmor.webblogg.se

 
UllaMona

UllaMona

7 mars 2012 12:20

Hej, men har du bytt blogg...så fin sida du har.Är Strömmabloggen borta nu? Du blev jättefin i håret och gratängen ser så smarrig ut. Jag har inte mått så bra på sistone så jag har inte varit inne på bloggen.

Kramen

http://ullamona.blogspot.com

 
helga

helga

7 mars 2012 20:05

Åh, vad gott det ser ut och vad DU är fin :)

http://www.helga1.bloggplatsen.seHelt underbart

 
Gardenhouse

Gardenhouse

7 mars 2012 21:22

Du har ju lika goa rara barn som jag =)
Visst är glassen underbar!
Så fin i håret och va bra det är när man hittar en frissa som "fattar".
Underbart att äta go mat med hjärtligt sällskap.
Ha en fin natt och hoppas du blir piggelin nu ;)
Kram Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
curlingmamman

curlingmamman

8 mars 2012 05:55

Mums, vad gott :)kram

http://blogg.amelia.se/curlingmamman

 
curlingmamman

curlingmamman

8 mars 2012 05:57

Klart du får lägga mig i din blogglista, vad rar du är.Jag kommer att flytta min blogg nästa vecka så då blir det ny länk :) kram

http://blogg.amelia.se/curlingmamman

 
Viola

Viola

8 mars 2012 06:48

Oj, vad gott det ser ut. Jag har nu snart ätit thai-mat i två månader och det är inte utan att jag längtar till något "vanligt".
En frissa som förstår hur vi vill ha håret - är guld värd.
Jag har en sådan där hemma. Nu kommer hon att sättas på prov. Håret är solblekt,långt och spretigt.
Ha det bra
Kram

http://polargrevinnan.blogspot.com

 
mormonsen

mormonsen

8 mars 2012 07:43

Pastamat er alltid en vinner når jeg har ungdommer på besøk. Og din pastagrateng tror jeg nok smakte herlig. Skjønner godt at dere koset dere sammen med den :) Det er første gang jeg er inne på din nye blogg. Gratulerer med den! Og gratulerer med nyklippet hår. Veldig fint bilde av deg, og du kler den hårfrisyren veldig godt. Det er en lykjke og en opprut å finne en god frisør, som vil og kan klippe slik man ønsker det. En fin dag til deg.

http://mormonsen.wordpress.com

 
jeanette sandelin

jeanette sandelin

8 mars 2012 12:21

så god mat och vad fin du blev i håret! verkligen passande för dig :)
kram och tack för stöttning inne hos mig när både nät och "allt" möjligt annat strulat.
snö och riktigt fet vinter idag.
men smälter strax undan igen!

http://jeanettish.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards