Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Härliga fredagen

Av Ingrid - 23 mars 2012 16:17



I bland så rullar allt på precis som man vill ha det och såna dagar är guld värd. I dag har allt gått som på räls :-). Jag var och tog prov för sköldkörteln på sjukhuset och hon hittade blod på första försöket. Jag är både svårstucken och stickrädd. Sen var jag och köpte spolarmunstycket till vindrutan och fick hjälp med att sätta dit slangen. Willys blev nästa stopp och sen hem. Hösten och vintern har jag som varit i en bubbla och nu känns det som jag tinar loss allt eftersom.



Det är inte bara jag som tinar fram. Ute har det tinat som attans och det är så varmt och skönt. Men än är april kvar och den månaden är lurig med vädret.


Norsk fjordlax stekt med grädde, potatis och sallad lagas det till middag.



Önskar alla en finfin helg 

 
 
Tomtan

Tomtan

23 mars 2012 16:44

Är inte så glad över vädret.... Vill hellre ha snön nu är i maj/juni... För ner ska den väl?!?!?! Fjordlax är inte dumt =) Här blir de hemgjord pizza idag! Ha en trevlig helg!

http://www.entomtastankarochfunderingar.blogspot.com

 
Rigmor

Rigmor

23 mars 2012 17:12

Åhh...dessa dagar som går som tåget, de är guld värda!!
Har du problem med sköldkörteln eller är det så att de misstänker att något har hänt?? Man kan ju vara rätt trött om den spökar, jag menar om du tyckt att det varit extra segt nu i vinter.
Ännu en underbar dag har vi haft, solsken och varmt. Lite har det blivit gjort i trädgården ,men mest har jag nog njutit...
Ha en bra helg!!
Kram kram

http://www.paradisetbergamon.blogspot.com

 
LyckligaPraliner

LyckligaPraliner

23 mars 2012 18:25

Hej fina du! Tack så hemskt mycket för din kommentar härom dagen. Jag blev mycket hjärteglad av den! :)

Mums vilken god mat. Jag tycker mycket om lax tillagad på olika vis. Ja, såna dagar där allt flyter på är bäst.

Hoppas du får en riktigt fin helg!

Kram Ann-Louise

http://www.lyckligapraliner.blogspot.com

 
Anette

Anette

23 mars 2012 21:16

Hej! Tack för att du tittar in och kommenterar trots att det inte händer mkt i min blogg. Vi har åkbart i backarna men nere i byn är det mkt barfläckar nu. Befinner mig just nu på Scandic Syd. Yngsta dottern ska spela schack-4:an i sporthallen imorgon så vi åkte in redan idag för att slippa stiga upp så tidigt. Önskar dig en trevlig helg!
Kram kram

http://www.eddans.blogspot.com

 
Äppelblom

Äppelblom

23 mars 2012 22:11

En liten kvällshälsning till dig och hoppas att du kan njuta av vackert vårväder i helgen.
Fisk av alla sorter är gott - din middag lät jättesmarrig.
Kram

http://skogsvandring.blogspot.com

 
jeanette sandelin

jeanette sandelin

24 mars 2012 04:58

så tacksamt när man har flow och känner energi och glädje.
jag har haft min värsta vårdepp nu och tror det håller på att släppa.
boostar som du vet och blir allt gladare.
fisk är ju alldeles toppen - på alla sätt.
kram och riktigt god helg med massor av ny energi ♥

http://jeanettish.blogspot.com

 
dianasdrommar

dianasdrommar

24 mars 2012 06:44

Underbara dagar nu :) hoppas du får en härlig helg!kram Diana

http://xn--dianasdrmmar-cjb.se

 
Gardenhouse

Gardenhouse

24 mars 2012 08:20

Vad härligt med helg och att du tinar fram tillsammans med våren :)
Vad skönt med bra teknik, det underlättar verkligen.
Tack rara du för alltid så varma kommentarer hos mig :)
Allt gott till goa dej,
Kram Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
trollmor

trollmor

24 mars 2012 18:57

Det känns som man har islossning. Helt plötsligt upptäcker jag lusten att vilja göra allt och funderar hur ska jag hinna.
Det är skönt med ljuset och att vi går mot varmare årstid. Kram ewa

http://trollmor.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards