Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Dottern mot ny adress

Av Ingrid - 1 april 2012 22:31


Dottern  hyr en liten liten möblerad 1:a, med trinettkök och dusch i källaren,  i 2:a hand här i stan. I fredags var hon och skrev  kontrakt för  en stor 1:a, som hon får flytta in till i slutet av april.  Dubbelt så stort och där får hon stort kök., riktigt badrum med badkar och stort vardagsrum för samma hyra som hon har nu. Dessutom på första våningen med egen uteplats. Jag är så glad för hennes skull.  

Jag tycker det tar ungefär 1 år sedan dom flyttat hemifrån och dom landat i sitt nya självständiga vuxna liv och  man som förälder kan börja släppa taget, när man ser att allt flyter på i deras liv. Tur har hon också att Osloungdomarna har sparat lite möbler och köksgrejor hos deras pappa och hon kan få ta över soffa, soffbord, stora fina byråer + porslin och annat som behövs för matlagning. Säng har hon själv och jag köpte ett litet köksbord och stolar till henne tidigare.

I morse skjutsade jag sönerna och henne till tåget. Strax före åtta åkte dom till Sundsvall och pappan för en snabbis över dagen.


Tack för tipsen om datorköp. Jag har haft några stationära datorer. Den sista byggde äldste sonen. För 4 år sedan sålde jag den och köpte en bärbar och den börjar sjunga på sista versen. Det är ju både för- och nackdelar med båda sorterna. Stationära är lättare att uppdatera med hårdvaran och inte lika utsatta som en bärbar. Spiller man på tangentbordet så är det bara att fixa ett nytt. Skärmen är ju utbytbar också. Men som namnet säger...stationär är stationär. Bärbara är mer sårbara och håller inte lika länge. Det lutar åt att det blir en bärbar Mac som sägs vara mer hållbar och stabil i mjukvaran. Det är ju värt pengarna isåfall genom den är dyrare. Vilka I-landsproblem man har som har såna här funderingar :-). Men pengarna har jag sparat ihop under några år och det får nog bli min egna 60 års present nästa års majmånad. Kalaset får ungarna fixa :-). När jag fyllde 30 år var jag gravid och även när jag fyllde 40 år. 50 årsdagen var det inget speciellt firande.


 

Ultraljud i början på mars på lilltösen  


I morgon kommer Oslosonen med sambo hem. Det ska bli så kul att träffa dom igen och få klappa lilla magen igen :-)

 
 
Gardenhouse

Gardenhouse

2 april 2012 12:00

Här har hänt mycket sedan jag kikade in senast...
Skönt för dottern med flytt! Brorsan kanske kommer & bjuder gröna våfflor ;) de såg läckra ut! Syskon barnen ser ju super nöjda ut.
Det gör du rätt i och kostar på egen ny kamera och dator, fast jag håller med dyrt är det! Så man får allt spara ett bra tag. Jag försöker inbilla ena dottern att jag ska få köpa hennes Nikon :)
Ultraljud är ju då häftigt, kul att dr kommer hem snart på visit.

Tack rara du för alltid så fina och omtänksamma kommentarer hos mig!
Ta väl hand om dig,
Kramar Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
Annika

Annika

2 april 2012 17:10

Visst är det skönt då barnen klarar sig själva och att det går bra för dem. Viktigt att kunna klippa av navelsträngen. Kramis.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Rigmor

Rigmor

2 april 2012 19:01

Skönt när man känner att barnen börjar stå på stadiga egna ben...Min yngsta tog ett skutt direkt ur boet till Irland, då fick mammahjärtat en smärre chock...!! Men det gick så bra så...Å tur är väl att man samlar på både allt möjligt och omöjligt som de kan ha som start i första boet, annars skulle det kosta hur mycket som helst för dom.
En liten bebis...så underbart!!
Nu har jag en stationär dator, den bärbara krånglade alldeles för mycket och det pallade inte mitt blodtryck och humör med...
Ha det så gott!!
Kram kram

http://www.paradisetbergamon.blogspot.com

 
trollmor

trollmor

3 april 2012 22:05

Det är sköntnär barnen har sitt eget. glädjen blir desto större när man ses. Jag fattar inte dom föräldrar som inte släpper sina barn och uppmuntrar dom till ett eget boende. Jag brukade skämtsamt säga att vid tjugo ska dom vara ute ur hemmet och inte vet jag dom har då försvunnit långt före det. Det är ett friskhetstecken att barnen vill iväg ut från boet. Om datorer kan jag inte mycket. Kram ewa

http://trollmor.webblogg.se

 
LyckligaPraliner

LyckligaPraliner

4 april 2012 08:30

Hejsan! :)

Ja det låter ju verkligen mycket bättre med den lägenheten och för samma peng dessutom. Egen uteplats är ju underbart att ha. Det kommer hon nog att uppskatta mycket. Blir en annan känsla att bara kunna öppna dörren och så är man ute i det gröna kanske. Hoppas att hon kommer att trivas.

Datorer är jag urdålig på. Det enda jag vet är att jag skulle dö av chocken om den gick sönder :)) Har en bärbar och det är verkligen bra tycker jag. Hoppas den håller länge bara...

Tack för din fina kommentarer Ingrid! :) Det känns alltid gott att läsa dem! Upptäckte nyss att en kommentar tyvärr av någon anledning aldrig publicerats, den hamnade i skräppost bara. Varför det blir så ibland vet jag inte. Men nu vet jag om att det kan hända ibland och nu håller jag koll där också.

Önskar dig en en bra onsdag!

Kram Ann-Louise

http://www.lyckligapraliner.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards