Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Gottgris

Av Ingrid - 16 april 2012 22:54



Jag blev så godissugen i kväll och gjorde en laddning kola. Men diskade samtidigt, sprang en sväng till tvättstugan och hängde lite tvätt och sen till soprummet. Så kolan glömde jag helt bort i farten och ganska hård blev den. Men då är den ju inte seg och fastnar i tänderna :-).  


Gammeldags kola


100 g smör

2 dl grädde

3 dl socker

1 dl sirap

3 msk honung

2 tsk vaniljsocker

1/2 dl kakao


Kokas ca 30 minuter. Testas med kulprov i kallt vatten

 
 
Karin

Karin

17 april 2012 07:01

Skall printa ut receptet för att ha tillhands utifall att ett il kastar sig över mig någon gång

Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

 
Gardenhouse

Gardenhouse

17 april 2012 13:11

Så fin relation du har till dina nära och kära!
Vackra bilder från prommisen och god kola di bjuder på ;)
Kram Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
Annika

Annika

17 april 2012 20:47

Inled mig icke i frestelse. Ha en fin kväll.

http://www,badtant.bloggo.nu

 
UllaMona

UllaMona

17 april 2012 20:59

Så himla godissugen jag blir!!!

http://ullamona.blogspot.com

 
helga

helga

18 april 2012 12:08

Åh, vad gott!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards