Ingrid Christina

Alla inlägg den 30 april 2012

Av Ingrid - 30 april 2012 22:59



Fotat sent på eftermiddagen i går när jag parkerade bilen efter dagens ärenden. Isen har äntligen släppt efter dom sista soliga dagarna. 


 


Sista veckan har mest handlat om förberedelser inför dotterns flytt. I fredags körde jag henne och första lassen av grejor hon hade i lilla lägenheten hon flyttade från. Hinken hade jag laddat med lite grejor inför det :-).

På lördagen så hämtade vi upp sönernas kompis som skulle köra hyrlastbilen. Sen åkte vi iväg och hämtade Oslo-dotterns och -sonens möbler som hon får låna och sen till hennes nya lägenhet på Frösön. Två vändor blev det. Sen åkte vi hem hit och hämtade hennes säng och annat som var kvar här.

Lägenheten är så fin och så praktisk planlösning. I går skjutsade jag henne till Dollarstore, ÖB och Willys. Nu har hon ju riktig frys och kyl som hon kan fylla upp.

I dag har jag mest legat hela dan. Helt slut och mer värkbruten efter allt som varit. Men så glad att hon är på plats och får så bra där i nya boendet.

Den förra lägenheten är utstädad och nyckeln återlämnad idag. 


När vi flyttade hit förra våren så skulle hon ta studenten strax efteråt och sen åkte hon och hennes kille till Norge och jobbade under sommaren.

Hon delade rum här hemma med yngste brodern. Nu har han bara sina egna grejor på rummet och han och brodern bytte rum med varandra igår. Så först nu så känns det som att allt ramlat på plats för oss alla här.


Det blev en jobbig första natt i lördags för dottern och hennes kille i nya boendet. Samma kväll var en så tragisk och onödig dödsolycka nära där hon bor. Hon var ute på vift med en kompis på kvällen och när hon fick skjuts hem så var det full pådrag med räddningstjänsten i närheten av hennes område. 2 unga tjejer som dog. Jag lider med deras anhöriga och dom andra inblandade i olyckan.


Det är detta jag är så rädd för nu när många av mina ungdomars kompisar har körkort och dom är ute och åker med dom och när mina äldre barn är ute på vägarna.  

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards