Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Att unna sig själv

Av Ingrid - 19 maj 2012 16:23

 


Såhär glad blir man när man införskaffat lite nya kläder :-). Jag skickade efter på Lindex sida. Kategori outlet och praktiskt att få hämta ut sen på Lindex här i stan. Mest bra att man kan prova hemma i lugn och ro och är det något som inte passar så lämnar man igen där på affären. Jag hittade så sköna byxor i bra kvalite. Nästan som lite tjockare tights med bred resår i midjan. Tröjan är superskön också. En tröja lämnade jag igen igår och hittade då en fin klänning, tights och en fin tunika. Tunikan ska jag lämna igen till veckan för den var inte alls min stil. Allt var på rea och inte så dyrt blev det. Ändå får jag nästan ångest när jag handlar till mig själv. Det var evigheter jag köpte något nytt och ändå känns det onödigt. Känner ni andra igen den känslan?




Häromkvällen låg dimman tjock över sjön och man såg knappt till andra sidan. Löven hade inte spruckit ut än på träden. I dag har det regnat och det gjorde nog susen för nu har gröna skira blad kommit fram och det är så fint och luften härligt skön.


På tal om shoppa så har jag mer ångest över det. Tv:n här i rummet är en tjocktv och sjunger nog på sista versen. Man får nästan tinitus av det surrande ljudet som alltid låter. Vare sig man har ljudet på eller av. Jag har ju sparat med bra ränta i några år och det har blivit en liten slant där. I går satte jag över pengar därifrån till mitt konto och ska investera i en platt tv och en kamera. Lyx i stora format för mig det :-). Hela kvällen i går så googlade jag kameror.


I går efter shoppande och ärenden så åkte jag hem till dottern med 2 nya pelargonier  nya krukor till henne. Coop hade fina billiga och det var så kul att kunna ge henne dom. Hon bjöd på nybakat matbröd. Nu njuter hon av att ha stort riktigt kök. I den förra hyrda i 2:a hand, så var det bara ett litet trinettkök och det duger ju inte till en kock som gillar att laga mat och baka :-). 


Önskar er alla en fortsatt fin helg

   
 
Karin

Karin

19 maj 2012 19:03

Fin blev du!:) Jag behöver också förnya mina kläder, men märkligt nog så drar jag alltid på det. När hösten kommer tänker jag att nå, det är inte så många ställen jag far till, jag klarar mig till sommaren, När sommaren kommer tänker jag likadant. Jag förnyar till hösten och så där fortsätter jag ända tills jag bara måste...och ofta blir det second hand i alla fall...slantarna skall alltid räcka till så mycket annat som är mera måste:)

http://pettasblogg.blogspot.com

 
Gardenhouse

Gardenhouse

19 maj 2012 19:29

Så fin sonen är till studenten! Och flickvännen såklart.
Kul att unna sig själv, men visst har man dåligt samvete ibland...
Snygg outfit du visar!
Kram Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
LyckligaPraliner

LyckligaPraliner

19 maj 2012 20:01

Du är allt riktigt söt du!:) Och kläderna passar dig. Bra att du köpte lite nytt, det är du värd men jag vet precis vad du menar med att få lite dåligt samvete när man köper, än fast det är sällan och inte så mycket. Jag är likadan. Helt klart ska du köpa ny tv och kamera. Du har ju sparat och nu är det dags att göra det du vill för dem. Vi har också en tjock-tv som surrar...

Kramkram Ann-Louise

http://www.lyckligapraliner.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

19 maj 2012 22:37

vad fin du är! Kul med nya kläder!

http://jessi91.spotlife.se

 
jeanette sandelin

jeanette sandelin

20 maj 2012 05:49

tröjan var mycket klädsam :)
jag köper ingenting mer än mjölk till ordinarie pris!
skön söndag//

http://jeanettish.blogspot.com

 
dianasdrommar

dianasdrommar

20 maj 2012 08:44

Vad fin du blev :) Kram Diana

http://xn--dianasdrmmar-cjb.se

 
Tomtan

Tomtan

20 maj 2012 12:29

Beror lite på vad jag handlar, men oftast sy tycker jag att jag är värd de. Har blivit nya skor och ny jacka nu i vår. Men om jag ska kunna motipnera och gå ner i vikt så behöver jag kläder! Vi har åxå en dinosarieTV men den får nog hänga på ett tag till. Vrider nästan aldrig på den under veckorna så den slits lagom :D

http://entomtastankar.wordpress.com

 
maidi

maidi

20 maj 2012 16:24

Det där ser ut att vara kläder helt i min smak.. Mjukt och skönt vill jag ha det och det ska inte smita åt..

Kram Maidi

http://www.svartairisen.blogspot.com

 
Annika

Annika

20 maj 2012 19:39

Vad snyggt. Inte visste jag att man kan lämna det man köpt på Lindex, om man inte är nöjd med det. Toppen. Då behöver man ju inte skicka tillbaks det.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
trollmor

trollmor

20 maj 2012 20:47

Snyggt ! Tröjan var superfin på dig . Jag har svårt för att beställa kläder ,jag vill som känna och klämma på det jag köper.
Själv köper jag kläder när jag hittar . Ibland blir det ofta och ibland kan det bli månader .Ofta köper jag när jag åker till dottern i göteborg. Vad kul med en ny kamera . Jag håller på att spara till en fin kamera . kram

http://trollmor.webblogg.se

 
Rigmor

Rigmor

21 maj 2012 08:13

Men visst är det så, att man har svårt att unna sej själv något. Ännu värre var det väl när barnen bodde hemma, och sen fanns knappt tiden heller att springa runt i affärer, blev också så att jag handlade via nätet. Snygga kläder du fick tag i!!
Klart du ska unna dej både tv och kamera, glädjen du kommer att känna överväger säkert ångesten över att ha nallat på kontot. Nu är jag ingen direkt tvmänniska, men kameran...den skulle jag knappt klara mej utan!!
Ha en bra start på veckan!!
Kram kram

http://www.paradisetbergamon.blogspot.com

 
Ingen bild

Katarina

21 maj 2012 10:42

Det är klart att du ska unna dig lite nya kläder Ingrid, och det är du värd liksom den nya tv´n och kameran. Tyvärr är vi alldeles för dåliga på att unna oss själva saker. Men samtidigt så ska man inte handla bara för att handla, det ska kännas rätt också.
Fin studentson med följe. Tack för din trevliga och fina kommentarer på min blogg. Kram Katarina :O)

 
helga

helga

21 maj 2012 10:50

Vilken fin bild på dig och vad kul med lite shopping. Det är du värd!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

21 maj 2012 10:55

Så fin du blev!

Nog är det bra roligt att unna sig själv lite nytt. Jag skulle också behöva förnya garderoben lite, för när jag ser på kort som är 10-12 år gamla sitter jag där i samma kläder som jag använder idag. Jag är verkligen en dålig shoppare.

Ha en fin försommarvecka!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Gardenhouse

Gardenhouse

21 maj 2012 15:49

Tur du då inte har mig i närheten när jag letar nycklar ;)
Plånboken har jag dock väldig koll på vart jag har!
En fin vecka till dig,
kram Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards