Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Ny kamera på väg

Av Ingrid - 23 maj 2012 18:02



Efter många timmars forskande på nätet efter en bra billig systemkamera, så slog jag till igår kväll och beställde denna från SIBA. Det är otroligt bra med nätet att leta det man vill ha. Dels omdömen, fakta, bästa priser och sen att kunna enkelt klicka hem det man vill ha. Minne, 4 GB, köpte jag billigt på Tradera häromdagen och det har landat hos mig idag.

Första digitalkameran jag köpte var i början på 2000- talet och då finns det några få att välja mellan. De var inlåsta i en glasmonter  :-). Dyra som attans var dom också. När jag köpte den så frågade säljaren om jag skulle ha ett minne till den. Minne???? Jag fattade inte vad han pratade om. Nu efter att ha haft x antal kameror, både enklare modeller och stora, så nära man kan komma en systemkamera, så ska jag prova en enklare modell av systemkamera. Spännande, spännande :-). 


Nästa stora projekt blir att hitta en bra tv också.


I går kom värmen hit till stan. Hur varmt och skönt som helst är det ute nu. Utemöblerna är framtagna och så skönt att kunna sitta ute på vår lilla uteplätt.

 
 
Karin

Karin

23 maj 2012 18:59

Lycka till med nya kameran.
Nätet är ett bra ställe att handla på. Min kamera har också hittat hit tack vare det.

kramar
Karin

http://pettasblogg.blogspot.com

 
Annika

Annika

23 maj 2012 21:48

Lycka till med din nya fina kamera. ja, nu är det äntligen sommar.

http://www.batant.bloggo.nu

 
dianasdrommar

dianasdrommar

24 maj 2012 06:56

Kul med ny kamera, man ska unna sig :) kram Diana

http://xn--dianasdrmmar-cjb.se

 
Rigmor

Rigmor

24 maj 2012 09:23

Grattis till ett lyckat köp!! Nu väntar jag spänt på bilderna...
Kram kram

http://www.paradisetbergamon.blogspot.com

 
Gardenhouse

Gardenhouse

24 maj 2012 12:02

Men vad kul med ny kamera! Vad avis jag blir...
Tänk då många fina bilder du ska fånga och visa nu!
Det är ju en underbar tid för att fota nu, lycka till.
Kramar Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

24 maj 2012 15:18

Lycka till med den nya kameran!
Du får komma med ett utlåtande sen när du provat den, för jag funderar också på att köpa något liknande.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Agneta

Agneta

24 maj 2012 18:17

Grattis till ny kamera! Så fin den är och bra pris. Roligt att kunna köpa något till sig själv som man verkligen vill ha.
Även jag har en "tjocktv" och önskar mig en platt men ack så svårt att hitta rätt. LSD eller Plasma TV är frågan?
Snygga kläder så jag också att du köpt.
Jag säger som min nätvän Ingrid här ovan. du får visa vad nya kamerna går för ;-)
Ha det gott! /Agneta

http://www.agnetas.name

 
Äppelblom

Äppelblom

25 maj 2012 00:17

Så roligt med en ny fin kamera!
Trevlig Pingst!

http://skogsvandring.blogspot.com

 
jeanette sandelin

jeanette sandelin

25 maj 2012 05:58

får man fråga vad den kostade? för jag önskar mig en.
skulle vilja bli fotograf, proffsbloggare, heminredare i loppis/rea-stil.
fina ingrid - hur går jag ner i vikt??? INGENTING tycks hjälpa.
och min mage hänger som en säck.
kram//

http://jeanettish.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år


Skapa flashcards