Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

Slutshoppat och Önskar alla en fin Pingst

Av Ingrid - 25 maj 2012 15:30



Det är ingen hejd med vad jag har nätshoppat sista dagarna :-). Men med sonens hjälp och efter forskande på nätet så blev det denna tv och detta ljud med radio och annat örongodis som inhandlades + modul för mitt Boxerkort för 3888:-. Här i huset finns det inte kabeltv.

Tv apparater har verkligen gått ner i pris. När jag köpte en tv sist, så var den dyrare än den jag köpt nu. Sen vet jag ju inte hur länge beräknade livslängd är? Men den tjocktv jag har nu har inte hållit så många år förräns ljudet lagt av.

 


Det jag fastnade för med denna ljudanläggning var, dels omdömen om det och sen priset förståss. Sen att man kan spela upp sina dvd skivor i den och att det är radio i den  avgjorde det hela. Nu bara längtar jag tills  allt kommer hem till mig. Har saknat en riktig stereo med radio så länge. Jag köpte en stereo genom tradera för många år sedan och den fungerade sällan för och den fick gå till dom sälla teknikmarkerna när vi flyttade förra våren. Men nu ska jag få njuta både av en bra tv och ljud med radio :-). Vojne vad bra det har varit att spara en slant i flera år och kunna köpa det som längtats efter.


Studentsonen och hans kompis åkte med mig upp till Lillänge för att kolla tv. Men dom var så dyra där.


Kul var det ändå med turen med killarna som laddat ner en app från Mc Donalds, där dom via gps skulle hitta en gratis wrap.

Sonens kompis såg att det skulle finnas innan Lillänge och efter att ha åkt efter deras gps så var vi i ett villaområde och en stig in i liten skog där. killarna stack iväg och kom glada ihågen tillbaks att dom  hittat det.


Så det var bara att köra dom till Mc Donalds och uthämtande av en gratis wrap.

För mig kändes det ungefär som dom letade efter orieteringsmärke :-)´. Sonen hade hittat en nära hans skola tidigare under dagen. Jag tyckte det var nåt reklamjippo för att få ungdomar att köpa mera skräpmat. Men enligt killarna så var det att Mc Donald´s vill aktivera ungdomar mera att röra på sig. Det gör dom ju genom att få gratis mat och leta detta ute i "bushen".



Tiden går fort och nu blir det pingsthelg.



Jag önskar Ealla en fin Pingst 

 
 
helga

helga

25 maj 2012 23:42

Kul med dina fina inköp! Roligt att läsa om aktivitets-wrapen från McD också ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

26 maj 2012 17:04

Vad kul med ny TV och ljudsystem - hoppas de funkar bra. Vilken annorlunda resa du var ute på, men bra med gratissaker - sådant gillar jag också :-)!

Jag har storstädat hela dagen idag och maken har varit till sina föräldrar och målat deras hus. Imorgon ska döttrarna till Brunflo och spela fotboll så hela helgen är fullmatad. Nästa lördag ska vi till Ösd på 150-års partaj. Maken jobbar på XL Bygg Fresks här i byn och alla anställda med respektive är bjudna på bussresa, middag på OSD och övernattning. Det ska bli jättekul, det är ju så sällan man får chansen att klä upp sig och gå ut och gå på fest.

Önskar dig och de dina en riktigt fin Pingsthelg :-)! Kram kram

http://eddans.blogspot.com

 
dianasdrommar

dianasdrommar

27 maj 2012 07:17

Hoppas du får en fin pingsthelg också kram Diana

http://xn--dianasdrmmar-cjb.se

 
trollmor

trollmor

27 maj 2012 21:36

Så roligt med en ny tv o en ny kamera. Kamera vill jag också ha.
Kul grej med appen . Kram

http://trollmor.webblogg.se

 
Gardenhouse

Gardenhouse

28 maj 2012 12:52

Men så fina teknikprylar du skaffat!
Vad duktig du är och smart som läser på innan...
Hoppas din pingst blev lika fin som min :)
Kramar Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
Agneta

Agneta

28 maj 2012 16:53

Hej, Ingrid!
Grattis till att allt är beställt och hoppas att det blir som du önskar! Så spännande när allt är på plats och du kan njuta av både fin musik och bra TV. Sådant sätter piff på tillvaron!
Lycka till!
Kram, Agneta

http://www.agnetas.name

 
Tomtan

Tomtan

28 maj 2012 18:09

Här har de handlats ser jag :D Jo vi åkte ifrån värmen och till värmen... +37 på onsdagen.... Lite jobbigt när man är van +5 och snålblåst :D

http://entomtastankar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards