Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 22 juni 2012

Årets längsta och ljusaste dag igår

Av Ingrid - 22 juni 2012 21:14

 


I går var det ju årets längsta och ljusaste dag. Strax före tolv i på natten, så gick jag ner till sjön och fotade lite.


 


Lika ljust på natten som under dagen.     


 


 


Syrenen har inte riktigt slagit ut än. Det har ju inte varit nån värme än så det mesta blommandet är så sent.


 


I dessa mygg och småkrypstider så kan det ju vara bra med ett ställe för dom också :-).

 


Jag rekommenderar varmt att dutta på sig av DETTA (klicka på texten),  mot mygg, knott, getingar, fästingar mm. Bra även att användas på djur.

Innehåller bla. Lignin, som är djupverkande och det kan tvättas av efter ca 20 minuter och den fortsätter ändå att verka vid muskel- och träningsvärk.


Hoppas ni haft en bra midsommarafton med god mat och kärt umgänge. Jag har inte haft nåt större firande. Ene sonen med flickvän åkte ner till Värmland i några dagar. Yngste sonen cyklade iväg till kompisar. Det här med storhelger när man är själv, har aldrig varit något jag tänkt speciellt på under åren med barnen. När dom var yngre så anpassades helgerna efter dom. På senare år så har jag insett att jag inte skapat nåt liv för mig själv under storhelger.

Jag trivs gott själv och njuter av att livet blivit lugnare och barnen klarar sig själva mer och mer. Ansvaret och oron finns ju ändå, så länge dom bor hemma. Men lättare är ju mitt liv nuförtiden. Men dessa storhelger så är det så mycket kring och det är väl mest då som man inser att det mesta pratet och reklamen runt det handlar om familjer.

 
 
jeanette sandelinj

jeanette sandelinj

23 juni 2012 06:20

vi var på pizzerian på campingen här i ed och åt gott.
MEN runt oss satt fulla medelålders och rökade och skrålade.
kl halvtvå på dagen!!!
fira midsommar+ ja, jag vet då inte VAD firas...
att man får umgås med alkohol ett helt dygn kanske.
kram på dig kloka fina du :)

http://jeanettish.blogspot.com

 
Eddan

Eddan

23 juni 2012 22:32

Önskar dig en fin fortsättning på midsommarhelgen. Vi drog till Trondheim i torsdags och åker hem imorgon söndag. Vädret hemmavid såg så blött och trist ut så vi sökte oss till varmare trakter. Här har det varit soligt och fint. Badat har vi gjort på äventyrsbadet "Pirbadet". Tänk vi har lika långt till Trondheim hemifrån som vi har till Östersund men när man kommer hit är det som en helt annan värld. Det är väl närheten till Golfströmmen som spelar in antar jag. Ha det så bra! Kram kram

http://eddans.blogspot.com

 
LyckligaPraliner

LyckligaPraliner

23 juni 2012 22:56

Jag jobbar hela helgen men det har gått bra det också. Fast jag är glad att det är söndag imorgon och att jag blir ledig i två dagar.Och ännu gladare blir jag när jag får lite bättre lön för att jag jobbat midsommar ;) Vi har haft fint väder i två dagar.

Nu kära du ska jag krypa i säng. Uppe före tuppen i morgon.

Kram fina du!

http://www.lyckligapraliner.blogspot.com

 
ullamona

ullamona

24 juni 2012 07:53

Ha en fortsatt bra midsommar...vi är i stugan S och jag,lugnt och skönt. Sönerna mina är ute på sitt runt om i Norrland, vi kommer att sammanstråla ngn helg i Juli och det ser jag verkligen fram emot.
Idag blir det en ny cykeltur för att träna "ond"benet och ryggen.

Vilka fina nattbilder du tagit.

Kram på Dig fina Du

http://ullamona.blogspot.com

 
trollmor

trollmor

24 juni 2012 09:03

Det är bara så underbart nu.Kram på dig

http://trollmor.webblogg.se

 
Gardenhouse

Gardenhouse

24 juni 2012 12:39

Kloka ord och vackra bilder från dig! Nya kameran måste vara toppen.
Du har så skön syn på livet och hur det vänder sig med åren.
Alltid så trevligt att kika in till dig, och att du kikar in hos mig :)
Så glad för det!
Kramar Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år


Skapa flashcards