Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Nybakta bullar och nykokt Mormors saft

Av Ingrid - 24 juni 2012 20:31



Bakade en stor sats bullar och kokade Mormors saft (klickbar text) i morse. Saftessensen kan vara svår att få tag på. Hittar ni inte den i er affär så går den att beställa. 


Söndag och slut på midsommar. En del börjar kanske sin semester nu eller inom närmaste veckorna. Hoppas ni kan varva ner och njuta av ledigheten, utan allt för höga krav på er själva eller omgivningen :-).

 

Många vill klämma in så många upplevelser som det bara går + allt som ska tas igen både i hus och hem. Inte minst att förglömma att nu ska man äntligen umgås ordentligt med familjen och ens förhållande och då kan det ibland gå lite snett på den fronten. Har man under årets lopp haft fullt upp med jobb och vardagens bestyr och knappt kunnat umgås ordentligt, så kanske man får ta det lite pö om pö att komma "upp på banan" igen i förhållandet.

 

Nu lever jag ju singel med mina barn sedan många år tillbaks och har inte dom kraven på mig. Men jag vet själv hur det var i förhållande + andras erfarenheter om det.

 

Här kommer det inte att bli några större händelser i sommar. Det jag bla. ser fram emot är att min kusin med familj från Dalarna kommer och hälsar på. Jag har inte träffat henne sen slutet av 80-talet. Hon är 11 år yngre och har växt upp där nera och vi har inte haft något vuxet umgänge. Nu har vi fått så bra kontakt på Facebook och i kväll ringde hon om deras resa uppöver om några veckor. Jättekul ska det bli att få träffa henne :-).

 
 
LyckligaPraliner

LyckligaPraliner

24 juni 2012 21:00

O den saften är god. Söt och god ;) Bullarna ser minsann väldigt goda ut också!

Jag har sen semester i år igen. Men jag längtar. I vanliga fall flyger fyra veckor fram men nu bara för att jag längtar går det väl enormt långsamt. Min sambo ska vara ledig i sju veckor. Vi har ytterst få gånger haft semester samtidigt och då bara väldigt kort tid. Vi får väl se hur det går ;))

Kramkram Ann-Louise

http://www.lyckligapraliner.blogspot.com

 
dianasdrommar

dianasdrommar

24 juni 2012 22:34

Mums, säger jag :) kram Diana

http://xn--dianasdrmmar-cjb.se

 
UllaMona

UllaMona

25 juni 2012 09:09

Kloka ord Ingrid.Jag börjar min semester nu, vi är uppe i stugan och jag rehabiliterar min rygg. Ska hälsa på gullgossarna i slutet på månaden och sen blir det väl resa norröver...

http://ullamona.blogspot.com

 
Rigmor

Rigmor

25 juni 2012 19:00

Bullar...det var länge sen det luktade nybakat i det här hemmet!! Nu får jag lite dåligt samvete...får ta mej i kragen nu på semestern...och kommer genast in på fortsättningen i ditt inlägg, alla dessa måsten man radar upp lagom till ledigheten. Här försöker vi koppla av mellan jobbet och huset, och det är där husbilen kommer in...
Kul att du fått kontakt igen med din kusin, det kommer att bli en lyckad återträff!!
Kram kram

http://www.paradisetbergamon.blogspot.com

 
maidi

maidi

26 juni 2012 15:10

Vad du är duktig på det husliga... Du bakar och kokar saft. Det gör jag aldrig nu för tiden sedan tjejerna flyttade ut..
Finns ju inget som luktar så gott som nybakat..
Jag njuter av dina bilder över Storsjön och jag kan se Rådhuset där jag gifte mig första gången..
En myggholk har du också skaffat ser jag..

Kram Maidi

http://www.svartairisen.blogspot.com

 
jeanette sandelinj

jeanette sandelinj

29 juni 2012 07:43

jag som ständigt har semester trivs med den totala ledigheten.
min nya vän K har fått igång mig på äventyr och det är sååå roligt.
och som du vet älskar jag vardag och vanliga dagar.
den kombinationen är den bästa.
livet är gott att leva ♥
kram ingrid från en glad en i dalsland//

http://jeanettish.blogspot.com

 
hugan

hugan

29 juni 2012 08:49

ååå bullar...men det blir liksom aldrig av nuförtiden när det inte finns några ungar hemma.
Visst är det så med semestern, alla måsten...men kanske har man blivit klokare med åren, nu är det skönt att bara vara....helst ledig från allt! :)
Ha nu en skön helg!

http://hugalarssonsliv.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

29 juni 2012 21:37

Hejsan!
Ja, nog är det så att helger och semestrar också kan vara pressande för ett förhållande och för familjen. Det är svårt när man inte lyckas uppnå det där idealtillståndet som vi inbillar oss ska infinna sig.
Dina bullar ser verkligen läckra ut och jag bara älskar din header!!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år


Skapa flashcards