Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Farmor igen och allt som snurrar runt här

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

 


Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.

 


Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog han sitt förnuft till fånga och tackade ja. Jag om någon är mer än glad för det. 8 platser var det och om inte det var nog för honom för att förstå, så är det ju världens chans för honom inför framtida jobb och gott liv, så vet jag inte vad som skulle till för att han skulle ta den chansen :-).

Det var det enda han sökt och som han ville satsa på och har begåvning för. Dessutom så var det bostadsgaranti och han har fått ett möblerat rum i fin lägenhet som han ska dela med en kille till. Varsitt rum med delat kök och badrum får dom för billig peng i fint hus med uteplats. El och supersnabbt bredband ingår i hyran.


Nu på torsdag åker hans flickvän utomlands en vecka och sen åker hon med  oss upp inför hans skolstart och stannar några dagar hos honom. Jag kan ju förstå att det känns lite skrämmande för dom båda att vara ifrån varandra. Dom har levt som ler och långhalm i över 2 ½ år nu. Men det fixar dom säkert. Men det finns ju olika resmöjligheter för dom, så dom kan träffas.


När han åkt så blir det bara yngste sonen och jag som bor här och han börjar sista året i gymnasiet. Efter det så är hans plan att plugga vidare i Göteborg. Han har jobbat mest hela sommaren och nästa fredag så åker han och ett gäng till Grekland på semester en vecka.


För min del så är allt så omtumlande nu. Sista åren har gått ilsnabbt och jag har knappt hunnit med i svängarna inför alla förändringar som är på gång. Från att ha haft fulla huset med barn i olika åldrar, som mest 5 barn, tills nu,  då det blir bara yngste sonen och jag här hemma i ett år till. Har ju haft barn omkring mig sedan jag var 22 år och nästa år fyller jag 60 år.

 


Vissa dagar tar jag mig knappt ur sängen pga. allt som händer och förändras runt mig. Jag är mer än lycklig över allt det bra som händer mina barn. Det är bara jag som har lite svårt att ta in allt ibland och behöver stänga ute allt för att det ska smälta in hos mig.


 


Oslosonen sprätte en flaska vin, som var över efter studentfesten här :-).


 


Som tur var så var vädret på vår sida och vi kunde grilla och äta ute.


 


2 av sonens kompisar kom också och firade honom.


Som om inte alla godheter vore nog, så fick Oslosonen och hans fina sambo en dotter i måndags morse, här på sjukhuset :-). Dom har varit här i stan i några veckor inför förlossningen och stannar ett litet tag till här. Dom bor i hennes föräldrars lägenhet och föräldrarna camperar i deras sommarstuga så länge dom är här. Skönt för dom nyblivna föräldrarna att få rå sig själva där och ändå ha oss föräldrar i närheten. Stor glädje för oss närmaste att dom finns här också. 


Samma vecka som jag skjutsat upp sonen till Skellefteå så kommer Oslodottern och hennes kille hem i en vecka. Hon har inte varit hemma sedan sonens student i våras och inte haft någon ledighet i sommar. Hennes kille blir det första gången jag får träffa. Han är dansk och jobbar också som sommelier.


 


I går eftermiddags så tog jag med mig mina 3 yngsta barn och åkte upp till Strömsund och hälsade på min fine bror och hans härliga familj. Deras son har födelsedag samma dag som barnbarnet föddes i måndags.

Det var så mysigt att umgås med mina ungdomarna i lugn och ro i bilen och sen att få träffas och umgås med alla på min hemort. Allt för sällan åker vi uppöver. 


Det här är lite vad som händer här hos mig just nu :-). Den hemska värken med ischias och diskbråck har gett med sig det mesta av och det är jag mer än tacksam över.


Tack alla Ni snälla som kommenterar hos mig och jag ber allra ödmjukast om förlåtelse att jag inte återgäldar besök och kommentarer nu. Det snurrar så mycket runt mig och jag har ingen ro att läsa in hos Er. Men det blir nog lugnare framöver hösten här och då återkommer jag.





 
 
Karin

Karin

8 augusti 2012 16:11

Stort grattis till farmor och mor! Du har så mycket att glädjas åt just nu så det måste gå runt i huvudet stundvis.
Du har så härlig familj Ingrid!
Ha det så bra som bara är möjligt!

kramar

http://pettasblogg.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

8 augusti 2012 16:25

Inte undra på att det går runt i huvudet på dig med allt som händer runt omkring.
Jag har det ungefär likadant.

Idag är det 6 månader sedan Åke gick bort och med allt som hänt under den tiden, dottern som fått för sig att hon ska flytta hem till Sverige med hela sin italienska familj t ex, så snurrar det i mitt huvud också och nattsömnen blir inte som den varit.

Det är mycket man ska ta sig igenom!
Kram till dig Ingrid!

http://stenstugu.com/wp

 
LyckligaPraliner

LyckligaPraliner

8 augusti 2012 19:51

Hej!

Oj! Ja verkligen mycket som händer hos dig/er. Grattis till dig farmor! :) Vi ses till hösten när det kanske blir lugnare ;)

Kram Ann-Louise

http://www.lyckligapraliner.blogspot.com

 
jeanette sandelinj

jeanette sandelinj

9 augusti 2012 05:39

du känns som värsta sambandscentralen! vad härligt.
jag ska ha mycket folk här på lördag och är så tacksam över att kunna trycka ihop alla i vår lilla lya.
köket är enormt så det går fint.
kanske sover barnbarnet över :)
kram och var rädd om dig. även i all denna glädje ♥

http://jeanettish.blogspot.com

 
Tomtan

Tomtan

9 augusti 2012 19:30

Oj vad det har hänt saker!!!!! GRATTIS FARMOR! :D Hoppas du blir bättre i ryggen snart!

http://www.entomtastankar.wordpress.com

 
helga

helga

10 augusti 2012 10:03

Det gör ju inget om du inte kommenterar tillbaka just nu. Jag tog det också lite lugnare med det under semestern. Livet går före ju!

Kul att läsa om din fina familj och allt som händer där...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Agneta

Agneta

11 augusti 2012 15:12

Hej, Ingrid!
Varmt grattis till barnbarnet! Och så bra att sonen tog chansen till studier för dom växer då inte på trän.
Så roligt att läsa att din rygg blivit bättre och jag hoppas innerligt att det håller i sig!
Ja du, det är otroligt mycket som händer hos dig nu men snart blir det väl lite lugnare kan jag tro. Du skriver att yngste sonen ska studera här i Göteborg och då blir jag såklart nyfiken på vad han har tänkt sig? Det dräller av studenter i kvarteret där jag bor och att hitta ett litet rum är som att leta efter en nål i en höstack så det är något han/du måste tänka på och vara ute i riktigt god tid. Men han har ju ett år kvar på gymnasiet så mycket hinner hända innan dess.
Varm kram, Agneta

http://www.agnetas.name

 
Rigmor

Rigmor

12 augusti 2012 17:25

Grattis!! både till farmor och en lycklig liten familj!! Jo då, jag har full förståelse för att det snurrar omkring dej, ibland lite väl mycket för att man ska hinna sortera och glädjas över det som händer. Det får ta tid, huvudsaken att man till slut hittar tillbaka till sitt lugna jag inombords. sen förstår jag att det blir stor omställning när en efter en flyttar ur boet, det var likadant här. Önskar dej en riktigt skön fortsättning på sensommaren!!
Kram kram

http://www.paradisetbergamon.blogspot.com

 
maidi

maidi

19 augusti 2012 23:14

Ja, livet går upp och ner och först vill jag gratulera till det nya Farmorsskapet.
Jag har alltid avundats dig din fina barnaskara och det ser fortfarande ut som att allt är bra med dem.
Hoppas att du till slut får bukt med din värk också.
Vi har kommit hem efter drygt 3 veckor i Jämtlandsstugan.
Vi hann med så mycket men många saker blev ändå inte av.. Det får bli nästa sommar..

Kram Maidi

http://www.svartairisen.blogspot.com

 
Ingen bild

Katarina

20 augusti 2012 17:33

Nu är jag äntligen tillbaka efter ett längre blogguppehåll. Jag har saknat det. Roligt att läsa vad som händer hos dig även om det är omtumlande för dig. Kan förstå att det känns konstigt. Härligt med barnbarn :O) Kul att du åker upp hit och kikar till "oss". Kramar Katarina :O)

 
Gardenhouse

Gardenhouse

23 augusti 2012 19:48

Så kul och skrämmande allt ska vara på samma gång. Det blir tomt samtidigt som man gläds för sina barn!
Grattis till lilla barnbarnet, så skönt att de är hemma vid sådär i början. Önskar dem all lycka!
Och dig såklart,
kramar Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
LyckligaPraliner

LyckligaPraliner

6 september 2012 09:57

Hej hej! Hoppas att allt är bra med er och lilla barnbarnet! :)

Kram Ann-Louise

http://www.lyckligapraliner.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Av Ingrid - 1 juli 2012 22:49

  Min nya dataplats på hög byrå med ståhöjd. Fotat suddigt med mobilen.   Den här veckan har varit mardömslik med otroliga smärtor, akuten och hälsocentralen.   Som att det inte räcker att man har fibromyalgi. Vaknade i måndag...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år


Skapa flashcards