Ingrid Christina

Alla inlägg den 13 juni 2012

Av Ingrid - 13 juni 2012 23:22



Glad studentson i fredags :-). Extra glad var han att ha fått stipendium i konst. Han hade inte sökt det och läraren  hade fått reda på det i sista minuten innan betygsutdelningen.




4 av hans syskon när vi hade tagit emot honom på skolgården.   




Alla mina barn samlade på ett och samma foto :-).


Det var en lyckad dag med alla som kom hem hit och firade sonen med oss. Osloungdomarna kom på torsdagkväll, Några kom från Sundsvall också + brorsan med familj från Strömsund. 20 personer var vi och vi hade tömt vardagsrummet på möbler och dukat för mat och umgänge. Som tur var så var vädret fint och vi kunde vimla ute här på vår uteplats.


 


Kocksonen grillar grönsakerna som skulle vara i potatissalladen. Till den hade jag marinerat 5 karrestekar på drygt 1 kg vardera. Sen stekte jag dom med marinaden i låg värme i flera timmar i ugnen. De skars vi upp i skivor. Serverades med gräddsås som smaksatts med marianden. Efterrätten var, på studentsonens begäran, päronhalvor, persikor, grädde, glass och maränger med olika goda såser.  




Osloungdomarna på väg att åka tillbaks i söndags. Fint gjort av dom att åka hit under så kort tid "syskonkärlek". Dottern sov här och sonen med sambo sov hos  hennes föräldrar. Det blev så tomt när dom åkte igen. Men dom kommer hem i slutet av juli och då får jag träffa dom lite mera :-). Sonen och sambon stannar här i stan tills deras dotter fötts i början av augusti och ett tag efter det  *lycka*.


Det var intensivt innan studenten med allt som skulle fixas. Studentdagen blev också intensiv med alla som var här. Man är ju som inte van att ha så många på mat och firande hos sig :-). Mycket kul var det att kunna samlas och umgås i familjen. Söndagen gick i trötthetes tecken. På måndag var jag till dottern här på Frösön och lämnade igen bord och stolar + andra ärenden. Tvättstugan och ärenden igår. Det känns egentligen som det är först idag som jag landat efter allt som varit och det känns nästan tomt efter all stress som var innan. 

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards