Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Augusti och september

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

 


Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. Saknar dom givetvis och som tur är så kommer dom hem hit nästa vecka.


 


Augusti var en hektisk händelserik månad. 16 augusti så åkte yngste sonen  till Grekland med ett gäng kompisar.

 

När näst yngste sonen och jag hade skjutsat honom till tåget så åkte vi till Röda Korsets Kupan för att leta lite köksattrealjer inför hans flytt och skolgång i Skellefteå. På parkeringen där så står det betongknular och jag parkerade så det skulle bara vara att köra rätt fram därifrån. Men i stressen så felade det på nån cm och körde in i en knul och pang sa det. Det tog i vänstra hörnet, nedtill på skärmen, vid hjulet och det rann ut vätska.

Dotterns kille fann ut att det var expansionskärlet. Men inte det lättaste att hitta nån ny sent på en fredagseftermiddag.  Snäll som den killen är, så följde han mig till skroten på måndagen och skruvade loss ett kärl på en skrotad bil. Sen hem och han satte in den i min bil.

Stressigt och nervöst var det, genom jag skulle köra upp sonen till Skellefteå dagen efter med all hans packning. Tur som en tok hade jag att det löste sig.


 


Mycket packning med grejor som sonen skulle ha med sig och bilen var riktigt baktung av allt i skuffen.

Hans tjej åkte med upp och litet hörn hade hon i baksätet :-). Hon är värd all beundran som orkade följa med upp och stanna hos honom veckan ut. Hon kom hem från utlandet kvällen innan vi åkte upp och hon hann bara hem och packa om väskan och sen hem hit för att sova nån timme, innan det var dax att kliva upp och åka iväg med oss.


 


Här var vi framme och bilen urpackad. Det blev helt fullt med kassar och grejor i hans lilla 8 kvm rum. Det är en lägenhet på bottenvåningen med 3 studenrum, med delat kök och badrum.,

Vi blev helt förskräckta när vi såg hur otroligt skitigt det var i kyl, frys, spis och hela köket. Badrummet ville vi knappt gå in i.

Jag har aldrig sett så skitigt kök och badrum. När vi skulle sätta in hans mat i kylen och frysen så var det lager av fett och annat och hans mat la vi in i påsar där.

 

Vi åkte och köpte trasor som han kunde stå på när han duschade. Det var 2 killar som delade ett rum och dom flyttade ut lördagen efteråt och sen var hyresbolaget dit och gjorde en storstädning och sanering. Tydligen hade det varit problem med städningen där hela tiden dom bott där och bolaget hade städat upp regelbundet. Men nu är det bra folk som flyttat in och det är rent och fint kring dom.

Jag sov också över och lite kul såg det säkert ut där jag sov. La madrass så att mina ben var under skrivbordet, annars hade jag inte fått plats där på golvet. 


 


Dagen efter körde jag hem, lycklig över att ryggen höll hela vägen. Hade fixat kaffe med mig och stannade strax före Dorotea för en liten paus.

Sonen har varit hem varje helg och det är så mysigt att få träffa honom. I går var dom här hela kvällen och sov över. Annars har det blivit att dom sover hemma hos henne. Tomt är det efter honom. Men jag är så glad över att han trivs med utbildningen och där han bor.

 
 
Karin

Karin

17 september 2012 16:47

Härligt att se att allt är bra med dig, trots problem med bilen. De är som de är
Roligt med lilla Belle, grattis Ingrid, det allra bästa har hänt. Ett litet barn har kommit.
Ha det bara allra bäst!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

17 september 2012 17:22

Så roligt med en uppdatering om hur du haft det under sensommaren!
Den där lilla bebisen ser ju bara för underbar ut. Grattis till det lilla undret! Hoppas att du snart får träffa henne igen.
Och vilken tur att det fixade sig med bilen när ni nu planerat för flytt.
Varm kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Tomtan

Tomtan

18 september 2012 16:52

Du har haft fullt upp märker jag :D

http://www.entomtastankar.wordpress.com

 
maidi

maidi

18 september 2012 18:40

Belle är verkligen ett vackert namn och det betyder ju faktiskt det också..
Sicken tur att allt löste sig med bilen..

Kram Maidi

http://www.svartairisen.blogspot.com

 
Ingen bild

Katarina

19 september 2012 19:01

Full rulle :O) Roligt att läsa vad du pysslar med. Söt liten Belle. Tur att det ordnade sig med bilen.
Mås så gott. Kramar Katarina :O)

 
Gardenhouse

Gardenhouse

21 september 2012 09:34

Grattis till lilla söta Belle! Vad mysigt att bli farmor igen :)
Oj vad det snurrar på hos dig, så kul att läsa om tripper hit och dit, alltid samma fart här med ett leende och positiva tankar. Blir glad för din skull och hela din familj, så stor och mysig!
Kramar Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
Äppelblom

Äppelblom

25 september 2012 19:24

Det är så härligt att se bilder på din stora fina familj.
Visst är barn och barnbarn värdefullt!

http://skogsvandring.blogspot.com

 
Gardenhouse

Gardenhouse

30 oktober 2012 14:14

Tänkte bara kika in och se om du varit här...
Du saknas,
ha det bara bäst!
Kram Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
Agneta

Agneta

6 november 2012 01:20

Hej!
Varmt grattis till barnbarnet! Babysar är ju det goaste som finns :-)
Varm kram, Agneta

http://www.agnetas.name/agneta14/nyheter.htm

 
Gardenhouse

Gardenhouse

4 februari 2013 14:21

Hoppas allt fortfarande är toppen bra och att det nya året far fram behagligt.
Du saknas här ;)
Kram Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Av Ingrid - 1 juli 2012 22:49

  Min nya dataplats på hög byrå med ståhöjd. Fotat suddigt med mobilen.   Den här veckan har varit mardömslik med otroliga smärtor, akuten och hälsocentralen.   Som att det inte räcker att man har fibromyalgi. Vaknade i måndag...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år


Skapa flashcards