Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Lönsamt sparande

Av Ingrid - 29 mars 2012 22:00



Jag drömmer och läser på om en ny dator.

Förhoppningsvis så fungerar den jag har nu tills nästa sommar. Då banne mig ska jag ge mig själv i present en ny bra dator + en kamera. Jag spar en slant varje månad hos Akelius, 5 % ränta. Då har man också förtur till deras lägenheter.

Osloungdomarna har Macbooks och är så nöjda. Så det lutar åt att det blir en sån. Samtidigt känns det otroligt lyxigt och onödigt att lägga så mycket pengar på en dator. Men ändå viktigt att det man lägger mycket pengar på, så ska det vara hållbart och med kvalite. Man får vad man betalar för. Dom flesta gånger i alla fall :-).













Vilken sorts dator har ni andra och är det någon speciell dator som rekommenderas?







 
 
helga

helga

30 mars 2012 08:31

Vad kul om du skaffar en ny dator... Vi har en stationär här hemma och sen har jag en liten resedator. Den lilla börjar bli helt hopplöst omedern och kan inte göra allt som jag vill. Det är en ASUS eee med LINUX-system. Ska nog uppgradera den om det går eller köpa en ny.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
UllaMona

UllaMona

30 mars 2012 09:44

Jag har en liten bärbar dator som jag gillar jättemycket sen har vi en stor ordinär som jag kallar "härken" som jag nästan aldrig använder...kan absolut inte ge deig något råd eftersom jag är väldigt novis.
Jag har läst ikapp i din blogg, tycker att din tunika är jättefin och även så dendär saken inunder som håller in ;-)

Ha en finfin helg och Kram på dig

http://ullamona.blogspot.com

 
dianasdrommar

dianasdrommar

31 mars 2012 06:16

Jag köpte en ny i somras som jag är nöjd med, en det är en bärbar.Hoppas du får en härlig helg! kram Diana

http://xn--dianasdrmmar-cjb.se

 
Viola

Viola

31 mars 2012 11:39

Månadsspara är ju ett förnuftigt sätt att kunna realisera nyinköp.
Jag månadssparar till resor men banken ger bara 2%. Tack för tipset om högre ränta, jag ska kika på det.
Jag köpte ny bärbar dator för 2 år sedan, märket är ASUS och jag är nöjd. Hemma har jag den kopplad till stor skärm för jag har besvärligt att se liten text. Det finns ju en uppsjö av märken på datorer och i dagens läge är nog ingen "dålig". som du skriver - man får vad man betalar för - min kostade 6.500:-
Trevlig helg
Kram Viola

http://polargrevinnan.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

31 mars 2012 12:04

Hej!
Hittade hit från Violas blogg, för jag måste ju kolla upp min namne litet.
Jag har en gammal PC (9år) och den använder jag inte så mycket trots att den har en stor och fin plattskärm, men den är så seg. Men jag har en laptop också, eller rättare sagt en notebook. En HP Pavilion Entertainment PC och den är jag otroligt nöjd med. Lätt att ta med och snabb och trevlig att jobba med. Jag vet inte riktigt vad den kostat, för jag vann den i en bloggtävling för ett par år sedan.

Trevlig lördag!
Ingrid från Gotland

http://stenstugu.com/wp

 
Annika

Annika

31 mars 2012 13:58

Vi har en stationär. Är rädd att jag kommer att sitta vid datorn ännu mer om jag har en bärbar. Men visst är jag sugen på en. Kram

http://www.badtant.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards