Ingrid Christina

Alla inlägg den 5 december 2013

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37




 

Alla mina 6 vackra härliga barn.


Nu var det evigheter sedan jag skrev något här.

Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.

 

Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade till en 2:a. Det är i samma område som jag bodde i mitten av 80 - talet.

Det var en mycket stressig flytt.

De som bodde innan i lägenheten höll hårt på utflytten och första vardagen i april fick vi flytta in. Samma dag skulle hyresgästen i min gamla lägenhet flytta in. På några timmar så flyttade jag ut och in i nya lägenheten + utstäd. Det var en pärs om något. Här trivs jag gott och garage fick jag också, redan i höstas.


I  april så var det dop för fina barnbarnet Belle .


 


I slutet av maj så fyllde jag 60 år. Det gick tämligen obemärkt förbi. Det var fester och skjutsande hit och dit för sonen. innan hans student veckan efter. Studentmiddagen hade jag turen att kunna ha i kvarterslokalen här i området. Mycket skönt att slippa ha den hemma i vardagsrummet. Trivsamt var det med släkt och vänner med god mat.


Sommaren kom och gick utan större åthäver. Det handlade mest om återhämtning efter en hektisk vår.


I början av september så åkte yngste sonen till Australien och där kommer han att vara i ett år.

Ärligt så måste jag erkänna att jag trivs enormt bra att bo själv. Det är första gången jag gör det utan barn. Första barnet föddes -75.


Mycket det här året har handlat om familjeproblem som tagit otroligt mycket energi och ork och än är det inte över. Men det sista som överger en är hoppet.

En kort sväng till Röros har jag kört till också i höst. Nästa gång jag åker dit, så ska det vara i roligare ärende och att kunna njuta av den vackra orten också.


Nu ser jag fram emot julen och då kommer Oslodottern hem och vi alla får fira tillsamans. Hon har inte varit hemma sedan yngste broderns student.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år


Skapa flashcards